Aanbevolen: Linkbuilding uitbesteden

Wat Is Een Goed Ctr

Published Oct 21, 22
10 min read

What Is A Good Impressions Click-through Rate

Het gemiddelde klikpercentage in Nederland bedraagt 7,9% in 2012 (Nationale E-mail Benchmark 2013). industry average click through rate email. Dat wil zeggen dat 1 op de 12 mensen die een mail ontvangt daadwerkelijk in de e-mail klikt. Bij Qamel leggen we de lat hoger. Wij streven een CTR na van 10-15%. Dit resultaat bereik je niet zomaar.

Ontvangers gaan geen lange lappen tekst met lange zinnen doorlezen. We noemen dit ook wel teasers. Gebruik duidelijke koppen, zodat een scannende ontvanger snel ziet waar het om gaat. Als het je lukt om er een relevant beeld aan te koppelen, versterkt het de tekst en verhoog je de kans dat er geklikt wordt.

Door een link te verpakken in een prikkelende zin verleid je ontvangers om te klikken. Probeer te omschrijven waarom iemand door moet klikken. Het houdt niet op bij ‘lees meer’ met daaronder een link. Om dit te illustreren geef ik een aantal voorbeelden: Lees meer [over de uitgaven van onze collecteopbrengst] Meld je nu aan [om de nieuwsbrief te ontvangen] Neem contact op [om meer te leren over …] Ga naar de website [voor de actieproducten] Verder is het gebruik van ‘klik hier’ inmiddels taboe.

Gebruik zowel buttons als tekstlinks above the fold, maar ook verder naar onderen. Zo vang je zowel visueel ingestelde als lezende ontvangers op. Wil je een zo hoog mogelijke klikratio realiseren, dan is het geen slechte keuze om dezelfde link op meerdere plaatsen toe te voegen in je mailing. Het format speelt een belangrijke rol in de hoogte van je clickratio.

Relevante content ontstaat pas als de lezer content krijgt die op hem of haar is afgestemd (industry average click through rate email). Deel je adreslijst op in specifieke groepen met dezelfde belangstelling. Donateurs willen iets anders als vrijwilligers. Nieuwe donateurs vragen een andere behandeling als oude. Klanten hebben een andere informatiebehoefte als prospects. En prospects kun ook weer indelen in koude en warme leads.

Average Click Through Rate Email Marketing

Start eenvoudig. Je maakt twee versies van je nieuwsbrief. Begin met 70% content die voor iedereen gelijk is en segmenteer 30% van je content. Als je ziet dat het werkt, kun je besluiten om verder te gaan. Dit is een van de meest gemakkelijke manieren om de clickthrough ratio aanzienlijk te verhogen.

Een e-mailing naar een relatief klein bestand is gerichter en relevanter voor de ontvanger, waardoor deze beter scoort dan een e-mail naar een groot bestand. Een indicatie van de prestatie van jouw e-mail klikpercentage (CTR) verkrijg je door het te vergelijken met de benchmark. De Nationale E-mail Benchmark 2013 voor CTR is 7,89%.

Bij goede doelen bijvoorbeeld ligt de benchmark CTR op 12,1%. Ga na in hoeverre je aan deze benchmark zou moeten voldoen of dat jouw situatie afwijkt. Hoe dan ook, stel je eigen doel en probeer te verbeteren. Als je weet wat je doelstelling is, ben je gemotiveerder om verbeterprogramma’s in te zetten om je CTR te verhogen.

Niets is zo vervelend als het missen van clicks omdat de link te klein is om op te klikken. In dit artikel heb ik 8 manieren gegeven om de click-through rate te verhogen. Zo werkt het ook een beetje. Er is niet één methode, maar veel verschillende acties die bijdragen aan een hogere click through.

- Wat is click through rate?- Tips voor het verhogen van de click through rate- Interessante artikelen gerelateerd aan click through rate De betekenis van click-through rate: Bij de click-through rate wordt het aantal keer dat een Zoekresultaat gezien wordt gedeeld op het aantal keer dat er op dit zoekresultaat wordt geklikt.

Average Linkedin Click Through Rate

Hoewel een hogere click through rate wordt gezien als een betere resultaat, is het niet zomaar te bepalen wat deze ratio moet zijn. Wat is click-through rate en hoe kun je deze informatie op de juiste wijze analyseren? De hoogte van de click through rate wordt grotendeels bepaald door de inhoud van je metatags.

en hoe kun je de click through rate berekenen. Zorg ervoor dat je meta titel maximaal 60 karakters bevat (inclusief spaties) maar liever wat korter Begin elk woord in je meta title met een hoofdletter Sluit iedere meta titel af met een speciaal teken, zelf te kiezen, het mooiste is om dit voor al je metatags te gebruiken (stukje herkenning) Zet het belangrijkste zoekterm vooraan in de metatag Zorg ervoor dat je url zo kort mogelijk is, dus iets van: domein/belangrijkste zoekwoord Ondanks dat Google de zoekwoorden die in de meta omschrijving niet (meer) gebruikt, is het wel handig om ze erin te vermelden (deze worden bij zoekresultaten vaak dik gedrukt weergegeven) Het is handig om ruim onder de maximale tekens te blijven.

Dit maakt hem beter leesbaar en hierdoor valt ie beter op. Het is raadzaam om in iedere meta omschrijving een USP te verwerken (Unique Selling Point) Zorg ervoor dat de meta omschrijving bestaat uit korte zinnetjes, zodat de meta omschrijving makkelijk gescand kan worden En het is zeer handig om in Google te kijken hoe andere sites hun meta omschrijving hebben opgesteld, hier kun je rekening mee houden en uniek zijn - SEO anno 2021 voor meer organische bezoekers- SEO marketing voor meer bezoekers Hallo, ik ben Marco, online groei consultant.

Wil jij ook online groeien? Neem dan contact met mij op, dan laat ik je de mogelijkheden zien.

Het is iets waar ik veel vragen over vraag. Veel klanten willen namelijk weten hoe ze de CTR van hun website in Google kunnen verhogen. Een hoge positie in Google betekent namelijk nog niet dat iedere persoon die je website in Google tegenkomt, je website daadwerkelijk gaat bezoeken. Daarvoor moet je je CTR namelijk gaan verbeteren.

Ctr Verhogen

Je hebt geen technische kennis nodig en kunt gelijk van start. In de onderstaande video leg ik de onderstaande tips alvast uit. Laat me je eerst even vertellen waarom het belangrijk is om bezig te zijn met het Click Through Rate van je website in de zoekresultaten te optimaliseren. Zoals hierboven gezegd is het nog niet zo dat wanneer je een hoge positie in Google hebt, je website ook daadwerkelijk de de meeste bezoekers krijgt.

De ‘kunst’ is dat jouw website het meest opvalt tussen de zoekresultaten, en dat ‘zoekers’ getriggerd worden om op jouw website te klikken. Hierdoor krijg je meer bezoekers, meer leads en verdien je dus ook weer meer geld. Laten we gaan beginnen! Je title-tags optimaliseren is één van de eerste dingen die je moet doen als je het CTR wilt verhogen.



Een goed opvallende title-tag zal daarom ongetwijfeld zorgen voor meer bezoekers. industry average click through rate email. Linkbuilding uitbesteden aan specialsiten. Je kunt de title-tag laten opvallen door de volgende tips te gebruiken: Mensen zijn van nature geleerd om vragen te beantwoorden, en zullen dus even bij je website stilstaan als ze deze voorbij zien komen. Een voorbeeld is: “Geld verdienen op het internet? Verdien minimaal 1000,- euro met deze tips!” Ik begin deze zin met een vraag, en koppel in de tweede helft terug.

Mensen zijn dol op lijstjes. Door – net als in dit artikel – een X aantal tips te geven, zul je meer bezoekers krijgen. Mensen weten dan waar ze aan toe zijn en zullen sneller geneigd om je website te bezoeken. Een ‘sneaky’ tip is om de huidige maand in de title-tag te verwerken.

Dit is super relevant en zal ongetwijfeld zorgen voor een hogere CTR. Check onderstaande video voor meer informatie hierover. Een andere manier om je website meer op te laten vallen in de zoekresultaten van Google is door rich-snippets te gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld recensie sterren toevoegen, zodat je website meer opvalt. industry average click through rate email.

Google Click-through Rate By Position 2020

Een resultaat met sterren zal eerder opvallen dan een website die dit niet heeft. Let wel op dat je dit eigenlijk alleen moet doen wanneer het relevant is. Google zal overigens niet bij iedere website of pagina recensie-sterren laten zien; alleen als je website bewezen heeft een autoriteit te zijn.

Als mensen weten dat jouw website goede informatie bied, weten ze namelijk van te voren al dat ze gaan vinden wat ze zoeken; en dat is juist waar het allemaal om draait. Plaats goede, waardevolle informatie op je website, en doe dit constant. Mensen gaan dit onthouden en gaan regelmatig naar jouw website terugkomen.

Zoals je in dit artikel over CTR verhogen ziet is de permalink als volgt: Jij bent zeer waarschijnlijk op dit artikel terecht gekomen omdat je op zoek was naar informatie om de CTR te verhogen. Doordat je in Google zag dat de permalink specifiek ‘/ctr-verhogen/’ is, wist je dat je op deze pagina de juiste informatie ging vinden.



Ik gebruik altijd alleen de focus zoekterm in de permalinks. Hierdoor scoor ik ook weer hoger in Google. industry average click through rate email. Relevantie = belangrijk. Wist je dat Google websites die speciale pagina’s voor mobiele bezoekers hebben, beloond? Websites die geschikt zijn voor mobiel krijgen namelijk een speciale ’tag’, namelijk het ‘voor mobiel’ keurmerk (om het maar zo even te noemen).

Sowieso is het tegenwoordig van groot belang om je website mobiel vriendelijk te maken; gezien er tegenwoordig meer zoekopdrachten via mobiele apparaten worden gedaan, dan via desktop. Dit is natuurlijk voor de hand liggend, maar niet onbelangrijk. Hoe hoger jij namelijk in Google gaat scoren, hoe hoger jouw CTR gaat zijn (industry average click through rate email).

Formula Click Through Rate

Hier zie je hoeveel percentage van de clicks de websites in positie #1 tot #10 krijgt. Die zes plekken zijn dan een wereld van verschil. Hoger in Google scoren doe je onder andere door super waardevolle en relevante content op je website toe te voegen, en dit te blijven doen.

Je hebt nu 7 handige tips gelezen om je CTR te verhogen. Doe er wat mee. industry average click through rate email. Ga direct aan de slag, en wacht niet tot morgen. Van uitstel komt namelijk afstel. Het zijn makkelijk toe te passen tips waarmee je al direct aan de slag kunt. Heb je zelf nog tips om de Click Through Rate te verhogen? Tips die ik misschien vergeten ben? Laat dan even een reactie achter.

CTR staat Click Through Rate, oftewel doorklikpercentage. Dit is het percentage van gebruikers dat een advertentie hebben gezien en daadwerkelijk op de advertentie hebben geklikt. Als een advertentie 1000 keer is gezien en er is 200 keer op gedrukt, dan is de CTR 20 %. Dit is een heel simpel voorbeeld van de berekening van het CTR, in de praktijk liggen het percentage naar alle waarschijnlijkheid een stuk lager.



Het CTR is een belangrijk getal voor je adwords campagne. Is deze te laag in verhouding met het aantal vertoningen, dan moet je de campagne misschien aanpassen. Om de Click Through Rate verder te analyseren voor adwords, is er een Google webmaster tool genaamd Search Console. Daar kan je naast het CTR ook het aantal vertoningen zien.

In de onderstaande afbeelding zien we dat het eerste zoekwoord 9. 817 vertoningen heeft en een CTR van 5,14%, dit houdt in dat 506 bezoekers hebben doorgeklikt na het zien van de advertentie. We zien ook dat het derde zoekwoord praktisch hetzelfde CTR heeft, maar meer vertoningen, namelijk 10. 360.

Click-through Rate Formula Email

Nu zijn deze verschillen in principe niet heel groot, maar het kan wel helpen bij het bepalen van de belangrijkste zoekwoorden met de hoogste ROI in je adwords campagne. Met de Search Console webmaster tool zijn er ook mogelijkheden om, naast vertoningen en CTR, het aantal klikken en de positie van het zoekwoord te analyseren.

Door het verhogen van de CTR en het verlagen van het bouncepercentage kan je meerdere posities omhoog schieten in Google. Laten we bij het begin starten. De CTR is het percentage dat op een bepaald zoekresultaat klikt. Uit onderzoek van Word, Stream zijn dit de gemiddelde percentages per positie. Eerste positie: 35%Tweede positie 17%Derde positie: 9%Vierde positie: 7%Vijfde positie 5%En zo blijft het percentage dalen.

Het zijn gemiddelden. Het exacte aantal zal per zoekwoord verschillen. En zelfs per maand. Daarnaast draait het om de zoekresultaten (welke pagina’s zichtbaar zijn). Het is niet zo dat 35% van de mensen altijd gegarandeerd op het eerste resultaat klikt. De meeste mensen scannen een paar resultaten en klikken op degene die het meest aanspreekt.

Uw CTR Click Through Rate (klikfrequentie) verhogen

De Click-Through Ratio (CTR), of in het Nederlands de klikfrequentie, is een verhoudingscijfer dat de verhouding aangeeft van hoe vaak mensen op het zoekresultaat klikken nadat ze deze hebben bekeken. Met de CTR kan je onder andere meten hoe goed jouw advertenties en zoekresultaten presteren. Deze ratio bereken je zelf door het aantal klikken op het zoekresultaat te delen door het aantal vertoningen

Navigation

Home

Latest Posts

Ctr Website

Published Oct 22, 22
5 min read

Ctr Website

Published Oct 22, 22
10 min read

Hoe Bereken Je Ctr Website

Published Oct 22, 22
5 min read